amit megkötsz az égben, azt megkötöd a földön is – másképpen: amint fent, úgy lent

Sikerült:)

Bár úgy volt, hogy a gyerekek fognak sütni-főzni holnap, mégsem hagyhattam ki ezt a lehetőséget, hogy kipróbáljam: tudok-e fondant-t készíteni, ahogy sok blogon látni.

Még sosem készítettem, és folyt a hátamról a víz rendesen, nehogy elszúrjam véletlen. A fondant nem lett tökéletes, mert kicsit morzsálódott, ugyanakkor lágy volt, és csöppet ragadós, de sütőpapíron, és folpack között nyújtottam, és végül is sikerült a tetejét bevonni, a rózsát, a rózsabimbót, a levelet elkészíteni. Ételfestékkel egyelőre nem mertem próbálkozni, elég próba volt ez magában is, de így, fehéren is szép lett szerintem.

A fondant elkészítési módját Edó és kiskukta honlapjáról tanultam, a piskóta pedig Limara honlapján leírtak alapján készült. Kiskukta honlapján lestem meg a rózsák készítését is, bár erről volt határozott elképzelésem, hogy hogyan kell, így a leírás inkább csak megerősítésnek kellett.

Fondant

Mivel citromos tortát készítettem, ezért a fondantban a víz mennyiségének a feléhez citromlét használtam, így egyáltalán nem lett túl édes, kellemesen citromos ízű lett.

Mivel az oldalát nem tudtam bevonni – annyira nem volt készséges az összeállítása, hogy még nagyobbra nyújthassam, akkor már szakadozott volna – így majdnem a fele megmaradt, egyelőre betettem a mélyhűtőbe. Ha egyszer csak kikerül onnan, akkor egy kis vajjal majd megpróbálom „élőbbé” tenni.

Mindent szó szerint úgy csináltam, ahogy Edó honlapján le volt írva, azzal a különbséggel, hogy két kanál citromlé helyett hármat tettem és három kanál vizet. Nagyon nem lehet elrontani – nekem legalábbis nem sikerült – de nem árt odafigyelni az állagára, hogy mikor lesz pont jó.

A piskóta Limara leírása alapján készült, és ismét sikerült végre normális piskótát készítenem. A különbség itt is csak annyi, hogy nem kakaósnak készült, ezért ahelyett is lisztet tettem.

Így készítettem egy hattojásos, és egy öttojásos lapot, egyikhez 18 dkg liszt és cukor, a másikhoz 15 dkg liszt és cukor került felhasználásra. Sütőpor nem került bele, és a tojások sárgáját, és fehérjét egyszerre vertem fel a cukorral, fehéredésig, utána kavartam bele a lisztet.

A krémet évek óta készítem – na, jó, néhány év kihagyás volt, de most újra visszatértem rá – mert ez a család kedvence még akkor is, ha néha próbára tesznek gesztenyés, csokis narancsos, puncs, és sós torták készítésével is, de eddig még vettem az akadályokat. Néha könnyebben, néha nehezebben. A Túró Rudi torta kinézetével a múltkor nem voltam megelégedve, de az íze tényleg jó volt.

A citromtortához most nem teljes egy liter tejből készítettem vaníliás pudingot, a biztonság kedvéért egy kevés zselatint kevertem bele, (keményebbre dermedjen, mint alapjáraton a pudingnak kell) ez sem volt egy teljes evőkanálnyi, majd amikor kihűlt, kb. 30 dkg vajjal habosra kevertem. Kevés cukrot tettem már csak hozzá, azon kívül, ami a pudinghoz kellett, talán csak két evőkanálnyit. Amikor már könnyű és habos volt, apránként, hogy ne rántsa össze a habot, elkezdtem a citromlét hozzákeverni, egészen addig, míg kellemesen citromos, picit savanykásabban édes lett a krém.

A tortalapokat kivételesen centivel mértem meg, hogy mindenhol egyformán vágjam le a szélét – a tepsimnek nincsenek sarkai, erősen gömbölyített, így nem lehet másképp szép szögletesre formázni, a gömbölyített részt le kell vágni – így 19×25 cm-es lett a torta.

A két lap között kb. akkora magasságban, amilyen a hattojásos torta, megkentem a krémmel, rátettem a másik lapot, és arra is tettem a krémből, de már kevesebbet, hogy a fondant-t jól lehessen rásimítani. Oldalát is bevontam, majd hagytam dermedni a hűtőben egy kicsit.

Ezután következett a fondant, és innentől végig fogalmam sem volt, hogy hogyan fog kinézni, apró lépésenként alakult, ahogy jöttek az ötletek.

Hozzászólások: "A Tortám és a fondant" (2)

  1. Beus szerint:

    Azta, de nagyon ügyes vagy! Ha nyerek a lottón, tuti befizetlek a tortakészitős tanfolyamra,amit irtál, hogy még ügyibb legyél,de ez már maga a csúcs! Szuper!
    Ps: nem mondok semmit,de gondolj rám mostanában, légy szives!
    Olvaslak ám és odavagyok a tündéri babátokért…csak most befele fordultam kissé,de nem örökre! 🙂

  2. Köszi:)
    ha nyerek a lottón, akkor én időt veszek magamnak, és kiveszem magam a munkából, hogy minden másra is legyen már végre időm:)

    Oké, gondolok rád, egyébként is szoktam:)

Hozzászólás